xmlns:fb='http://www.facebook.com/2008/fbml' The Wolf Cries: Hotttt!!!! .. I Need Some Love To Rain On ME

Hotttt!!!! .. I Need Some Love To Rain On ME

9:52 AM Edit This 0 Comments »
Sunday, May 16, 2010

Scared not Death….
Tonite, I am scared. U see, mggu lepas aku ade meeting hari rabu. Then hari Khamis, aku dpt tau yg hari sabtu ade gotong-royong kat sekolah. Pada masa yang sama, aku juga dapat tau yang kete aku hanya akan siap bila aku setelkan masalah rim yg rosak hr tu. Selagi x beli/ganti rim tayar tu, selagi tu kete aku hanya akan tersadai kat bengkel tu.

So..aku amik keputusan aku nak amik cuti – Khamis, Jumaat & Sabtu. Plannye : aku balik umah hr Khamis, pi Ipoh ngan abg Haris hr Jumaat, n setelkan apa yg patut hr Sabtu. Semua plan nie menjadi.


Cuma masalahnya ialah, aku x amik pun cuti. Aku call my boss few time, tp x dapat. And then aku pi amik MC, tp the doctor refuse to gv me MC. So skrg reputasi aku sgt teruk sbb aku dahle x mention aku nak cuti kat GB, and then aku xde sbrg dokumen utk back-up aku.

Skrg is a bad time for thing like this. Skool aku br dapat GB baru. Dia dh tahu ttg mslh skool dr cikgu lama, n determine to solve the problem. Aku x nak jadi example pertama..


But the worse thing is, my over-reacted mind is doing it’s stupid job and I cant stop it. Aku asyik terpikir mcm mana kalo aku kene tindakan tatatertib and mcm mana aku akan react. Aku mesti meletop sbb selama nie aku sering brpegang pada prinsip aku buat keje aku sebaik mungkin, n I will b ok. But pd masa yang sama, aku x leh lari dr perangai aku yg suka judge org.

Aku mmg x suka judgemental person, but aku mengaku aku mcm tu. Aku suka tgk org, and I normally keep my opinion to myself. So that’s ok, I think. Bukannya aku menyakiti hati sapa2 pun.


So..aku sentap le. Kalo aku yg slama nie wat keje baik (mgkin xlah sebaik mana, tp aku determine to do my best), tp wat salah sikit je kene sentap. Tp kalo org yg stakat berdiri atas pagar, x nk wat sbrg decision, boleh lepas dr segala2nya. X aci la kan. Sedar2 10,15 tahun lg dia pencen n happily ever after.
Sedangkan org2 mcm aku yg wat keje n take some risk, hv to pay for the risk they taken, for the rest of their life. Ye la, kdg2 benda boleh effect dlm rekod, juga pada gaji..or worse pada pencen nanti.


Tapi ni semua dlm otak aku je. Benda x jadi apa2 lagi for now.. Aku kene belajar to stop thinking like this. Selalu sgt bila aku wat salah, or even org lain wat salah, minda aku akan berfikir jauh sgt ke depan. Selalunya akan imagine the bad things je. Sedangkan kadang2 the consequence x le seteruk yang dibayangkan. Aku juga kadang2 siap defend diri dgn mcm22 persediaan. Sedangkan semua tu x perlu pun. Chill Out, gme!!

0 comments: