xmlns:fb='http://www.facebook.com/2008/fbml' The Wolf Cries: Dua Ribu Sebelas Setakat Ini...

Dua Ribu Sebelas Setakat Ini...

10:01 AM Edit This 0 Comments »
Assalamualaikum.. salam tahun baru (masih dlm Januari)

Lewat hujung mggu lalu, aku lepak di Starbuck Coffee Great Eastern Mall selepas kecewa dgn Warehouse Zaara, Pull & Bear, n Massimo Dutti yg mengecewakan..


Untuk mereka yg mengenali aku, tentu agak ter'...... bila baca ayat di atas. Aku lepak minum di kedai kopi yg berharga RM 12 secawan? dan ape jenama yg aku sebut tu? apa benda yg diorg jual? baju ala2 korea? T-shirt berharga RM 50? atau selipar berharga RM 70?

Ya.. aku ke sana.. Tidak, aku masih aku yg kebanyakan org kenal. Aku x percaya dengan nama org lain utk membuatkan diri aku nmpak mahal. Jadi x perlulah aku letakkan nama lelaki sepanyol di dada dan di punggung aku.

Bezanya, aku kini lalu juga menjengah ke kedai2 lelaki mat saleh ini.. adakalanya kerana ikut kawan (kebanyakannya), adakalanya kerana kualitinya (cliche!).. ada kalanya memuaskan fantasi dan bangga diri... Jujurlah, siapa yg x mahu makan puji, suka pula dikeji2??


Kini hari menganjak ke hujung mggu, detik plg seronok tentu gaji.. tapi itu juga bermaksud aku telah berkhidmat di sini utk satu tempoh diberi gaji.. Hidup di KL? Seronok? Byk kali juga diaju soalan begitu. Kebanyakannya melepasi sasaran aku, atau dalam erti kata lain, lebih baik. Mungkin kerana aku dah biasa membebankan otak sendiri utk bersedia dengan perkara yg buruk, maka walau perkara hanya neutral, x lah baik, mahupun buruk.. aku sudah menyiram taman bunga dalam hati..

Apapun, setakat ini 2011 memberi harapan yg agak membahagiakan.. watak jahatnya mgkin x jumpa lagi, mungkin juga x bertukar lagi. tp hero ini sedang membina zaman kegemilangan. Alhamdulillah.. sehari selangkah, moga hari esok lebih baik..


Statement best : Selangkah je, bergaduh! apakah itu?? hahaha - 18 ke atas !!

0 comments: