xmlns:fb='http://www.facebook.com/2008/fbml' The Wolf Cries: 29

29

9:11 PM Edit This 0 Comments »
It's my Bday week!!
This year i've decided x nak diraikan birthday-nya, or so to speak. sebenarnya my birthday kinda big deal to me. Rasanya dah bertahun2 menyambut Bday dengan cara yg sgt sucks!!! the worse might be last year. sape yg tahu, tahula.

Mgkin bg sesetengah org, age is just a number.
Bagi aku, age means time. Apa yg sdah kita buat ngan hidup kita. Bagi sstgh org juga, hujung taun adlh mcm penutup kunci kira2. sbb tu kot ramai yg sibuk menanam azam br di awal tahun. Well, for me, Bday adlh untuk mengenang apa yg dah dibuat, dan apa yg aku nak buat next.

Contohnya utk taun ni, aku dah 29.
Dulu aku selalu ingat by 29, i'll be wise. "Matang" mcm aku selalu tgk org besar - abg2 n kakak aku. But now, aku dah tau "secret" org besar, i just dont care much. semua org ade skeleton in the coset kan? Cuma by 29, aku nak fokus prepararation for a stable life ahead. In hoping pada umur 35, aku dah ade family, hopefully a baby.. (hehe).. and a house, gaji yg mampu menjaga family aku dan juga mak. Juga kerjaya yg boleh menjamin kestabilan itu.

Umur 29 mungkin tahun akhir nak mencuba2. Pada 30, aku x boleh lagi "liar" sgt. Masa dh suntuk. X semuanya boleh "erase n rewind". So every percubaan sbnarnya adalag decision, bukan percubaan. Jadi 29 is a big deal to me.

Mungkin atas sebab tu. 29 hr tu aku sambut dgn cara aku sendiri. Aku spend time dgn org yg really matters, yg xkan kecewakan aku - ME, MySELF & I. aku berkurung kat umah the whole day, tutup FB n HP. sorry guys yg cuba reach tp x dpt. tp aku dpt ketenangan yg amat dalam masa tu.

Well, kalo dikira masa malam tu ade gak aku main Angry Bird, so x de le tenang sgt.. hehehe ~

0 comments: