xmlns:fb='http://www.facebook.com/2008/fbml' The Wolf Cries: Wild Wild Heart

Wild Wild Heart

3:08 PM Edit This 0 Comments »
Malam ni aku nonton Into The Wild. Filem directed by Sean Penn.
Masa part mula je, dia dah tunjuk pasal mamat yg travel berseorangan ke serata dunia dan ingin "meninggalkan" nikmat dunia yg "superficial". Bila start  part tu je, aku terus mcm x leh fokus. "Hmm... nie mesti konsep kebebasan mutlak mat saleh lagi. Lately the positive thinking from barat buat aku meluat sikit..


Ok. then as the film bergerak dan menunjukkan base of the action - apa sebab mamat tu nak cr kebebasan itu.. it get better. then dia tunjuk pula apa yang dia belajar. Ok aku citer sikit la..

Citer ni pasal sorg mamat yg excellent dr kolej dan graduate dgn berjaya. Mak dan ayah dia juga org pandai2. Later, cerita ni akan di-narrate-kan oleh watak utama "Christopher" dan adiknya "Carrine". Christopher sbg org yg pandai, banyak dipengaruhi buku2 yg dibacanya mengenai tamadun dan kemajuan manusia. So, instead of reading, skrg dia nak discover benda itu semua. So, dia tinggalkan semuanya. Dia buang simpanannya, keretanya dan menjadi backpacker sejati. Seterusnya, Chris tukar namanya jadi "Alexander Supertramps". So bermulalah tripnya, berjumpa pelbagai jenis org : hippie, farmer yg hidup freely, org tua yg lonely dan most of the time dia duduk di dalam kenderaan yg ditinggalkan di dalam hutan atau dessert.

Pastu, diceritakan bagaimana Alex rasakan hidupnya selama ini is bunch of lies. dan kalo dia teruskan, dia hanya akan grow up jd liar and ppretentious like those ppl. Dia mula berazam nak ke ALASKA. so dia start kumpul duit untuk ke sana. Dia juga sgt berdendam dgn parentnya.Cerita ini bersilih ganti narration dgn Carrine yg menceritakan tahap devastated mak bapak diorg psl abang dia dh hilang cmtu je. Yg lain korg kene tgk sendiri. Finally Alex mendapat jawapan yg dicarinya, iaitu : Happiness Only Real When It's Shared.

citer ni aku tgk 3 kali jugak br abis.. sbb aku x taw apa yg nak agak lepas setiap chapter. Tapi bila dah taw apa yg Alex nak, br lah citer ni jd menarik. See, in life i think is so true. Bukan semua yg kita lihat dan fikir itu betul. Good for us that we beleive in God. But, are we really believe, beleive??

So, for sm ppl who just go with the flow, kdg2 x sedar apa yg might be missing in life. Essence of a man is trilling of adventure - kata Alex. Ketika kita sibuk mengharapkan penerimaan org lain dan menyerah ikut cara mereka, mereka juga mungkin sebenarnya mengharapkan kita menunjuk jalan hidup ke arah mana nak dituju. So, we have to stay strong and stand up for what's right - itu kata aku. Aku x lah sekuat itu.. tp aku akan cuba.

0 comments: