xmlns:fb='http://www.facebook.com/2008/fbml' The Wolf Cries: Livin On The Prayer

Livin On The Prayer

9:17 AM Posted In , Edit This 0 Comments »
 fact : Malam ini BN menang lagi.. ade org marah, katanya BN menang, nanti brg naik lagi.

Benda apa yg org paling marah kalo naik?? Roti? Tepung? Gula? Ayam?
X.. sebab kalo benda ini naik, ade benda lain wat alternatifnya, or masih ade jalan. Tapi org sgt marah kalo MINYAK naik kan? in correct term = petrol RON95.

Each time we start skrg rasa mcm bakar duit. kalolah kita boleh ganti meter minyak tu ngan simbol 10sen. so each time kita panaskan enjin kete pagi2, kita taw berapa sen kita dah bakar kat situ saja.

NOTE : aku bukan nak ckp pasal politik. x nak la aku kotorkan blog aku dgn benda2 yg samar mcm tu. samar sbb we can never be truely right dlm dunia politik. sbb tu la dipanggil politiking !

aku nak ckp pasal MINYAK. smua rs kalo minyak naik.
kasih si ibu

Sedihnya, ade org yg x hargai minyak yg diorg isi every day utk ke tmpat keje..

gini.. aku ngajar pra, so i dah biasa selidik bckground budak. siap sembang2 ngan parent tru telepon lagi.. so, bila kita kenal bckgrnd parent, kita xkan nak sia2kan usaha parent antar diorg ke sekolah. i kenal parent yg hr2 perlu kira duit utk antar anak dia ke skolah.. kita sndiri nak start kete pun kira minyak.. apa lagi diorg..

Aku taw dulu masa aku skolah menengah betapa sukarnya abg aku kuarkan duit utk byr duit ke bas skolah. pastu bila aku dh pakai moto, walau sehari rm2, siap jd krisis lagi kalo org pinjam moto x isi minyak balik. aku x kisah sgt, sbb masa tu bukan duit aku..

Skrg aku tgk anak2 murid aku dtg skolah, berhimpit2 dlm van dan bas skolah yg kecik. Mmg kalo JPJ tgk, kantoi abes ! Sure parent pikir semua ni. Tu belom lagi yg antar anak jalan kaki dan naik basikal tgh2 hari.

Ini cuma ambil kira pasal minyak saja. Belum lagi duit belanja, yuran, baju dan keperluan lain.

Sedih apabila kdg2 org lupa bahawa sekolah adalah tempat untuk kanak-kanak belajar, bukannya tempat untuk cikgu bekerja.. Premis ini kalo dikira pakai maksudnya, Sekolah adalah milik murid. Bukan cikgu, kerajaan, pak guard, juga Ibu bapa. Jadi x perlulah sapa2 nak tunjuk kuasa, melainkan raja2 kecil ini saja...

0 comments: