xmlns:fb='http://www.facebook.com/2008/fbml' The Wolf Cries: That's not my name!

That's not my name!

4:39 PM Edit This 0 Comments »
fact : u r not my true friend, until u can pronounce my name correctly !

well my name is not Juan Sebastian Baptist or Demeniiko Kurkovalienka, or any of those name yg buatkan lidah korang terpintal. nama aku senang je.

Lewat 28 taun lpas, Puan Siti telah melahirkan seorang bayi sihat dan dinamakan Mohd Syuhaimi. Kata ayah, nama tu wa aku yg bagi. kebanyakan nama adik beradik aku bukan ayah dan mak yg letak. banyak yang adik beradik diorg yg letak. mgkin sbb sbg tanda hormat spy lebih bermakna nama tu. nama paling unik tentulah nama kak yah, Norini Syafawiyah.. kalo x silap, nama tu pun wa yg bagi..

(nota : wa = pak long )

pastu bila dah besaq sikit, aku dipanggil adik. rasanya smpai umur 3 taun je kot.. pastu aku dpt anak menakan, terus upgrade jd paksu. sebab rumah sebelah dah ade paksu gak, maka aku pun dapat nikname baru : emi.
so itu kira menjawab la nama di FB aku.

(nota : anak menakan = anak saudara )

lama la jugak aku pakai nama tu. kira kalo kat sekolah gerigis tu, sebut emi je.. org taw. masa tu zaman amy search popular. so, aku tumpang bangga la..hehe

Aku dpt nama Jimi atau ejaannya yg betul : Gme adalah bila aku belajar wat sign nama.. masa tu sebenarnya aku sign EMI.. tapi ada budak yang interpret huruf E tu sbg G. masa tu lak filem Erma Fatima : JIMI ASMARA tgh hangat..  terus la nama aku melekat Jimi tp dgn ejaan Gme. aku pun suka dgn nama tu.Ditambah pulak, masa tu aku kelas arab/agama. nampak x ironinya di situ..

tapi problem sikit aku ni, aku low self esteem sikit masa skolah. aku ingagt lagi, aku antara brightest kid at skool, tp slalu rasa mcm malas nak wat apa2 untk tonjolkan aset diri sbb malu.. so bila masuk skool baru, aku just stated my name as Syuhaimi je.

Tapi looking back, bagus juga benda nie sebenarnya. Until now, aku senang nak differentiate kawan2 aku nie aku kenal kat mana.. kalo kat matrix, nama aku kembali jadi Gme.. kalo kawan2 yg kenal melalui urusan formal, of coz akan panggil Syuhaimi. cuma aku kadang2 rasa mcm nama Syuhaimi tu formal sgt la.

3 Tahun aku kat Narnia tu, nama aku tetap Syuhaimi. rasa sgt x rapat memandangkan nama org lain spt Ayah Pin, Mat E,Mamu, Achik n K yg rasanya dicipta di sana..

But at least that's my real name....

(nota : Sakan ialah kg sebelah Kg Gerigis yg aku ala2 anti sbb budak2nya berangan org pekan : rambut merah, pakai seksi2 walau di depan pak aji dan suka merempit di kg aku )

(nota lagi : orang pekan = orang bandar/moden)

(nota last : I hate Sakan - that's not my name !! )

0 comments: