xmlns:fb='http://www.facebook.com/2008/fbml' The Wolf Cries: HIgher.

HIgher.

10:32 AM Edit This 0 Comments »
Fact : Kemaafan itu menyembuhkan kedua-dua pihak. pemberi dan penerima..

Bila sebut psl maaf, sure aku ingat kt2 Dr Fadhilah Kamsah. Katanya :
Sebelum tido, maafkanlah semua orang
Tapi it's easier said than done. Setuju? kalao stakat ckp mulut, senang la. tp di hati amsih berbekas.
But at least, bila kita luahkan tu, itu mungkin langkah pertama untuk mencari kemaafan.

Ok. Konsepnya cerita nie terungkap bbrp hr yang lalu.
My fen drop a bomb on me, katanya dia baru masuk Hi-O. well, apa sgt kesannya pd aku? xde pe sgt pn.
cuma aku teringat kisah x berapa lama dulu. Saat aku masih mencuba setiap peluang yang ada.

Aku juga pernah masuk MLM ni. aku x ingat apa tarikan yang plg kuat. Yg pastinya bukan sbb nak kaya, bukan juga sebab nak pakai kete besar n hidup mewah spt yg selalu dicanang-canagkan. aku x ambik port semua tu.
Kalo x silap ms tu ada Konsert Satu Siti Nurhaliza kat Stadium Shah Alam. pastu juga ada cerita pasal lawatan ke China.

Pastu juga konsep membawa kawan2 sembang and makan free lepak di Kedai Ikan Bakar Kuala Perlis. Heaven !! Itu aku suka.. Semua itu upline yang belanja.

Smpai kini aku malu nak ngaku yang aku pernah masuk. 10 biji Bio-Aura masih ada kat umah aku. Nak jual kat Mudah.my x leh sbb dia dilabel brg kesihatan. Tapi, bila-bila pikir balik, semua org penah wat slh dlm idop. Cuma salah aku effectnya smpai 15 taun akan dtg. Aku ingat masa aku wat list pro n cons dulu pun aku dah pikir, kalao bnda ni x jadi, aku mampu utk tanggung. So skrg tanggung la.. menderma walau hati x rela haha..

Ok, bila aku kata salah, aku x maksudkan Hi-O itu salah. Org Hi-O jgn marah ceq no.. aku cuma kata, benda itu x sesuai utk aku. Bukan senang nak senang.

Cuma aku dah pernah merasa susah kerana ini. Jadi aku x naklah pass kesusahan itu pd org lain. Aku x punya hati bisness utk brbuat bisnes kot.

Tapi kemaafan di sini yg aku maksudkan ialah apabila benda ini juga melibatkan bukan setakat duit dan hutang. Tapi juga perasaan. Aku masih dalam proses memaafkan diri sendiri. Kerana aku kadang2 suka sgt mendenda diri sendiri, jadi proses ini penting.

Aku juga hampir memendam rasa dgn bbrp manusia. Aku kini hampir berjaya maafkan mereka. Mungkin bukan salah mereka, buat apa nak maaf?? Tapi aku x mau lagi jadi hotel utk rasa marah ini...

Aku doakan cerita sahabat2 kita, biar apa pun usahanya.. diakhiri dengan kejayaan.

I rather do nothing, than doing smthing wrong", LOSER'S WORD..
Brit's words : DO SOMETHING !!

0 comments: